Bu Blogda Ara

30 Ekim 2010 Cumartesi

Beden Dili


Beden dili,sözlerimizin bilinçaltıdır.
Adamın biri Hz.Ali'yi çok sevdiğini söyler ama Hz.Ali ona şöyle söyler: Hayır yalan söylüyorsun..Eğer beni gerçekten sevmiş olsaydın,ben de seni severdim.Oysa ben seni hiç sevemedim..
İlk karşılaşmalarda ani yakalandığımız için,ne dilimiz ne de bedenimiz savunma mekanizmalarını kuramaz.Kabak gibi tüm kişiliğimizle ortada kalırız.
Hani,A.Camus diyor ya : İnsan söyleyemedikleridir...
Şaman kültüründe ölenin mezarında kahkaha atılırdı.Çünkü ölü yataydır.Dikeyliğini kaybetmiştir,aşağılanmıştır.
Dik durmak,güç belirtisidir.Eğilip bükülmek delikanlıyı bozar.İbadetlere bakın,esas olan dizlerin üstüne kapaklanıp yapıştırmaktadır.Tanrı'nın ve kralın karşısında insanın yenilmiş pozisyonudur.
Boyun eğmek,diz çökmek kulluğun belirtisidir.Tasavvuf ehli insanlarımız aynı sınavdan geçerek kibirleriyle savaşırlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder