Bu Blogda Ara

8 Eylül 2010 Çarşamba

Cümle Mühendisi Ebu Zeyd'den İnciler-1


İnsan her bakımdan bir safta bulunmalı ki incak bu suretle birbirini aldatmamalı,bu şekilde birbirine yan gözle bakmaktan kurtulmuş olsun..


Yoksa ne diye ben sana kanıncaya kadar su içireyim de sen beni susuzluktan bayıltasın.
Ben senin için kazanayım da sen bana hak ayırmayasın,Ben sana sokulayım da sen benden kaçasın..

Benden iyilik bekleyen,ancak ektiğinin meyvesini toplayabilir.

Dostum bana ne ölçüde alaka gösterirse, bende ona ne eksik ve fazla olmadan o ölçüde bir alak gösteriririm.

Seni budala yerine koyandan düşmandan kaçarmış gibi kaç ve onu ruhsuz bir insan say..

Sana garez ve düzen için yaklaşana konuşulmaya layık bir adam değilmişsin gibi görün..

Sana güya onun parasına muhtaç imişsin gibi bakan insandan sevgi bekleme...

Elden giden bir şeyin hasreti fazla çekilmez..

Sana olan sevgi ve saygım başkasına dönmedi ki HIŞMINA UĞRASIN,
Bir ağaç gibi çürümedi ki, KESİLİP ATILSIN,
Kötü söz söylemedi ki HUZURUNDAN KOVULSUN..

Bilki Ceylan avlamak kolay değildir ve her kuş da kapana düşmez,hatta kapan altın yaldızlı olsa da...

Demirin paslandığı gibi kalplerde paslanır ( Cilası : Kur'an okumak - Kabir ziyareti )

Sana sarı altın turası gösterilirse sevinir,yanında tabut geçecek olsa üzülmüş gibi tavır alırsın..Candan öğüt verene dikbaşlılık eder,işi müşküle dökersin...

Sözün altın ve gümüş gibi değerli olsa da dilini tut.İyiliğe çalışan felaha kavuşur

Nice fesat adamlar vardır ki içinin pisliği bakımından badalananmamış helaya benzerler...

Size ne oluyor?Benim ciddi sözümü şakaya alıyor,saf altınıma " karışık " diyorsunuz ?

EBU ZEYD' den Muhteşem bir Dua :

Allahım! Beni sen gözetle,bana sen yardım et.Bana kendi güvenliğini
ve lutfunu bahşeyle.Beni kendi istediğin gibi,sana layık olan şekilde
kullan,başkasının eline bırakma.


Bana sonsuz bir afiyet ve tükenmez bir bolluk ihsan eyle.
Bunaldığım yerlerde beni sen kayır ve beni nimet örtüleri altında sakla da düşman tırnaklarını batırtma.

Şüphesiz sen,duaları işiten ve kabul edensin..


Arkadaşların ( oturup -kalktığınız kişiler ) Fırat suyundan daha tatlı mizaçta ( huyda ) olsunlar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder